Organizacija Transparentnost Srbija ocenila je jučerašnje saopštenje Agencije za borbu protiv korupcije o kampanji „Budućnost Srbije“ u kome konstatuje da predsednik Aleksandar Vučić nije prekršio Zakon o Agenciji kao neobično. Kako navode, krajnje je neuobičajeno da Agencija iznosi nedvosmislene tvrdnje na svom sajtu i to brzo nakon podnete prijave protiv nekog funkcionera.
Piše: Milica Vojinović
„Naime, tvrdnje i sumnje u to da su javni funkcioneri povredili Zakon o Agenciji za borbu protiv korupcije u medijima u javnosti se iznose svakodnevno, ali se tim povodom Agencija ne oglašava ni promptno, ni sa zadrškom“, navodi se u saopštenju Transparentnosti.
Dodaju i da su više puta podnosili prijave protiv funkcionera i političkih strana zbog sumnje da su prekršili zakon, a da odgovore Agencija nije postavljala na svoj sajt.
Transparentnost kritikuje Agenciju i zbog toga što se u njenom saopštenju ne navodi koje su činjenice utvrđene pri proveri prijave koju je Agenciji podneo „Građanski front“ u vezi sa kampanjom „Budućnost Srbije“.
Kako je Agencija zaključila, zakon nije prekršen jer predsednik Srbije Aleksandar Vučić u kampanji nastupa kao predsednik i „predstavlja Republiku Srbiju“.
Transparentnost navodi da je moguće da je to tačno, ali bi radi utvrđivanja činjenica bilo neophodno da je Agencija pribavila podatak o tome, na primer, uvidom u informacije o svrsi kampanje.
Iz Transparentnosti navode i da to što prema zakonu funkcioneri izabrani od strane naroda nisu obavezni da naglašavaju da li je ono što govore stav političke stranke ili institucije koju predstavljaju „ne znači da oni mogu koristiti skupove na kojima učestvuju u svojstvu državnih funkcionera (kada dilema kod slušaoca ne postoji) u stranačke svrhe.“
Podsetimo, član Saveta za borbu protiv korupcije Dušan Slijepčević kazao je za KRIK da je saopštenje Agencije ne čudi s obzirom na to da je ona pod strogim rukovodstvom vladajuće partije.
Inače, kampanju „Budućnost Srbije“ predsednik Vučić započeo je sredinom ovog meseca i tokom nje obilazi gradove u 29 okruga u Srbiji kako bi građanima predstavio postignute rezultate i najavio dalje planove.
Nije poznato, međutim, kojim novcem je ova kampanja finansirana, a premijerka Ana Brnabić, upitana o ovome, rekla je da „se pravi tema od nečega što nije tema“ i da se kampanja finansira u skladu sa ustavnim ovlašćenjima Vlade i predsednika.