Apelacioni sud naložio novo suđenje Ištvanu Kaiću po tužbi urednika KRIK-a

Apelacioni sud naložio novo suđenje Ištvanu Kaiću po tužbi urednika KRIK-a

Stevan Dojčinović (foto: MC.rs)

Apelacioni sud ukinuo je presudu Višeg suda u Beogradu kojom je Ištvanu Kaiću, saradniku Instituta za javnu politiku Vladimira Bebe Popovića, naloženo da uredniku KRIK-a Stevanu Dojčinoviću isplati naknadu jer je na svom sajtu iznosio neistine o njemu. Razlog je to što Kaićev sajt nije zvanično registrovan kao medij, a prvostepena presuda doneta na osnovu Zakona o medijima, piše u odluci Apelacionog suda. Naloženo je ponovno suđenje.

Piše: Jelena Radivojević

U presudi Apelacionog suda objašnjeno je da je sudija Višeg suda u Beogradu Irena Trifunović Radulović pogrešila jer se pri odlučivanju vodila odredbama Zakona o javnom informisanju i medijima, a da vebsajt na kom je Ištvan Kaić objavljivao neistine o uredniku KRIK-a nije upisan u zvanični Registar medija.

Sudija Apelacionog suda Dragana Marinković napisala je da se sudija Trifunović Radulović u svojoj odluci pozivala i na Zakon o obligacionim odnosima, te da je potrebno da se opredeli za jedan zakon po kom će doneti odluku.

Marinković je takođe navela da Apelacioni sud nije uzimao u obzir dokaze, niti je ulazio u sadržinu teksta zbog kog je Dojčinović podneo tužbu, jer su napravljene procesne greške zbog kojih je potrebno ponoviti postupak.

Podsetimo, Dojčinović je u junu 2016. tužio Kaića za povredu časti i ugleda zbog neistina koje je o njemu objavio na svom sajtu tri meseca ranije.

Kaić je u tekstu naveo da je urednik KRIK-a „lažni novinar“ i „urednik organizacije lažno registrovane kao medij“, da se bavi „kriminalizovanjem ljudi bliskih vlasti i premijeru“ i „reketiranjem označenih meta“.

Sredinom 2018, Viši sud presudio je u Dojčinovićevu korist i naložio Kaiću da mu ispati 70.000 dinara odštete, da objavi presudu na svom sajtu, kao i da plati troškove suđenja u iznosu od 95.100 dinara.

Sudija Trifunović Radulović je tada detaljno obrazložila svoju odluku. Ona je navela da je Kaić nesporno iznosio svoj stav, ali da je bio dužan da taj stav temelji na proverenim činjenicama. Iz dokaza proizilazi, navela je ona, da je Kaić objavio „nedovoljno proverene i nedozvoljene informacije“ i da je tako naneo štetu Dojčinoviću i povredio mu čast i ugled.

„Sud je u svemu poverovao iskazu tužioca, pa i u delu u kojem tužilac objašnjava kakva je priroda novinarsko-istraživačke delatnosti u kojoj mora imati svoje neimenovane izvore iz sfere politike, policije ili tužilaštva što ga ne čini lažnim novinarem“, piše u presudi.

Kaić je saradnik Instituta za javnu politiku, nevladine organizacije koju je osnovao i vodi Vladimir Beba Popović – čovek blizak vlastima Srbije i Crne Gore. Popović je povezan i sa kontroverznim biznismenom Stankom Subotićem Canetom kojem se sudilo zbog šverca cigareta.

Kaić u svojim tekstovima često piše negativno o nezavisnim medijima, istaknutim pojedincima iz civilnog sektora, onima koji kritikuju vlast ili se bave istraživačkim novinarstvom.

Više o medijskim napadima na KRIK

Redakcija KRIK-a poziva čitaoce da individualnim donacijama pomognu dalje istraživanje kriminala i korupcije, kao i borbu novinara sa pritiscima. Svaka donacija je važna!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *