Urednik KRIK-a tužio „Antidot“

Urednik KRIK-a tužio „Antidot“

Marko Matić (screenshot)

Stevan Dojčinović, urednik KRIK-a, tužio je portal „Antidot“ i njegovog urednika Marka Matića zbog laži koje su o njemu iznete u nekoliko tekstova, kao i u Matićevim javnim nastupima.

Piše: Bojana Jovanović

U tekstovima objavljenim na portalu „Antidot“ iznet je niz neistina o Dojčinoviću i finansiranju KRIK-a.

Objavljene su, između ostalog, neistine da je Dojčinović osnovao KRIK nelegalnim novcem, da redakcija KRIK-a radi „na crno“ i vodi duple knjige.

Matić je u svom tekstu lagao da se u KRIK-ovim poslovnim knjigama ne spominje donacija od 20.000 dolara koju je KRIK dobio od međunarodne novinarske organizacije čiji je član – Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP).

Dojčinović je uz tužbu dostavio sudu i dokaz da je donacija od OCCRP uplaćena na KRIK-ov račun, kao i da je prijavljena Poreskoj upravi.

Poseban aspekt u „Antidotovim“ tekstovima je stavljen na to što je KRIK deo OCCRP-ja, čijeg osnivača Drua Salivena lažno predstavljaju kao „operativca na tajnom zadatku“, a OCCRP kao „paramedijsku novinarsku mrežu“.

OCCRP je jedna od najvećih istraživačkih mreža u Evropi i njeni novinari su osvojili veliki broj međunarodnih nagrada za svoja otkrića.

Dojčinović je u tekstu lažno optužen i da je radio za pokojnog Mikija Rakića i Borisa Tadića, ali i za ljude iz tužilaštva i policije i to „za potrebe obračuna sa Crnom Gorom“.

Tekst sa sajta „Antidot“-a preneli su provladin tabloid „Informer“, novine „Politika“, kao i „Srpski telegraf “, agencija „Tanjug“ i sajt Radio-televizije Vojvodina. Matić je laži iz tekstova, a posebno onu o neprijavljenih 20.000 dolara, ponavljao gostujući na prorežimskoj televiziji „Pink“.

Portal „Antidot“ je, inače, donedavno imao sakrivenog vlasnika.

Ovaj sajt se pri osnivanju vodio na švajcarsku advokatsku kancelariju „Monfrini Crettol & Partners“, u Srbiji poznatu po tome što je zastupala kontroverznog biznismena Stanka Subotića kome se sudilo kao organizatoru šverca cigareta. Subotić je na kraju oslobođen, nakon što su se iznenada pojavili novi dokazi, a deo optužnice zastario. Vrhovni kasacioni sud utvrdio je da su sudije Apelacionog suda koje su oslobodile Subotića prekršile zakon.

Nakon što je objavljeno više tekstova koji su ukazivali na vezu Subotića i „Antidota“ u aprilu 2015. godine vlasništvo portala je sakriveno iza Paula Martina, predstavnika agencije „Gandi“ koja nudi usluge sakrivanja vlasništva sajtova.

Krajem septembra ove godine Matić je osnovao nevladinu organizaciju „Medijska mreža Zapadnog Balkana – ANTIDOT“ i on je sada zvanično glavni urednik portala „Antidot“.

Matić je nekadašnji novinar portala „E-novine“ koji je takođe bio blizak Subotiću. Ovaj portal ugašen je kada je ostao bez novca, nakon mnogih sudskih sporova za klevetu koje su izgubili.

Na „E-novinama“ objavljivani su tekstovi sa ciljem diskreditovanja novinara koji su pisali o postupku koji se vodio protiv Subotića, tužioca koji je vodio postupak, ali su redovno napadani i članovi nevladinih organizacija i opozicionih stranaka.

„Antidot“ je nastavio sa istom uređivačkom politikom, a u pojednim tekstovima se brani i Darko Šarić kome se sudi za međunarodni šverc kokaina i pranje novca.

Pomozite KRIK-u da nastavi da istražuje kriminal korupciju. Podrška čitaoca bitna je za dalji rad sajta. Donirajte nas na sledećem linku.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *